Erika Krone is een bevlogen organisatieadviseur, met een loopbaan gekenmerkt door een diepgewortelde interesse in mensen en wat hen beweegt. Haar expertise concentreert zich rond ...mensen en organisaties: leiderschap, organisatieontwikkeling, kwaliteitszorg en onderwijs. Haar opdrachtgevers waarderen haar procesvaardigheden en “heldere, leesbare pen”.
Een resultaatgerichte, ondernemende en energieke strategische adviseur (en interim-bestuurder) voor bestuurders en ... toezichthouders in het onderwijs. Zet mensen graag in hun kracht en kan uitstekend communiceren en verbinden. Als een vis in het water in complexe en dynamische omgevingen waar partijen samen bouwen aan mooier en beter onderwijs voor iedereen. Kent haar weg in het relevante politieke speelveld. Vertrouwd met leiderschap, governance, strategische onderwijsvraagstukken, HR-vraagstukken, werving, onderwijsvernieuwing en bedrijfsvoering.
Joyce is een enthousiaste, flexibele en resultaatgerichte onderwijskundige en senior adviseur. Zij is pragmatisch ... ingesteld, heeft een servicegerichte instelling en weet zich schriftelijk uitstekend uit te drukken. Met jarenlange ervaring als beleidsadviseur en daarna als bestuurssecretaris in een grote onderwijsorganisatie heeft ze expertise opgebouwd op het terrein van onderwijskwaliteit, governance, onderwijskundige en organisatieontwikkeling. Daarnaast is zij Birkman-professional. Haar drijfveer is om betekenisvol te zijn in haar werk en zo bij te dragen aan goed onderwijs voor alle leerlingen.
Marcel is een echte teamspeler met een brede ervaring in (bovenschools) onderwijsmanagement, vaak met bestuurlijke aspecten. Hij is doelgericht en selecteert daarbij ... steeds de positief kritische mensen in organisaties met wie de doelstelling ook daadwerkelijk bereikt wordt. Daarbij is hij verbindend met alle stakeholders binnen een organisatie, het vervolgonderwijs, het bedrijfsleven, met toezichthouders en met de (lokale) overheid. Een senior adviseur die als programmamanager en interim-manager ervaren is met verander-vraagstukken, leiderschap, leven lang ontwikkelen en bedrijfsprocessen.
Remco is een bevlogen, ondernemende en verbindende leider met passie voor de publieke sector en een brede leidinggevende ervaring in het onderwijs. Hij kan snel analyseren en pakt graag samen met ...anderen complexe vraagstukken aan. Hij is in staat om state-of-the-art academische kennis te gebruiken en toe te passen bij veranderingsvraagstukken in organisaties om daarmee publieke waarde te vergroten. Zijn meest recente opdrachten bestaan uit het uitvoeren van onderzoeksopdrachten bij onderwijsinstellingen in het po, vo en mbo, waarbij hij o.a. in de rol van auditor betrokken is bij kwaliteitszorg en kwaliteitsverbetering. Daarnaast is hij als interim-manager voor kortdurende opdrachten beschikbaar.
Siska is een echte verbinder, nieuwsgierig, kritisch en maatschappelijk gedreven. Door haar jarenlange ervaring in het (bovenschoolse) onderwijsmanagement kent zij het onderwijs van binnenuit. ...Ze is op de hoogte van de ontwikkelingen in het hedendaags onderwijs en weet voor welke vraagstukken scholen en hun bestuurders staan. Ze is vertrouwd met onderwijsverandering, leiderschap en kwaliteitsontwikkeling in een complexe omgeving. Door haar communicatieve vaardigheden, sociale betrokkenheid en focus is Siska in staat om in korte tijd inzicht te krijgen in de structuur en cultuur van een organisatie. Hierbij werkt zij op basis van respect, vertrouwen en openheid. Zij weet signalen snel te analyseren en de vertaalslag te maken naar het in beweging brengen van mensen.
Een resultaatgerichte, ondernemende en energieke strategische adviseur (en interim-bestuurder) voor bestuurders en toezichthouders in het onderwijs. Sytske heeft expertise op het gebied van ...organisatieadvies en -ontwikkeling, strategisch HRM, fusies en andere vormen van samenwerking en natuurlijk leiderschapsontwikkeling. Daarnaast is zij docent bij NSO-CNA en AOG. Sytske zet mensen graag in hun kracht en kan uitstekend communiceren en verbinden.
Jordy is een energieke, flexibele en ondernemende organisatieadviseur in het onderwijs. Hij voelt zich thuis in rollen als strategisch adviseur, beleidsadviseur en project- of ...programmamanager. Hij is analytisch sterk, combineert systematisch werken met een meer flexibele aanpak en werkt graag samen met anderen aan complexe verbeter- of verander-vraagstukken. Hij stuurt graag op het behalen van doelen en resultaten met oog voor mens, organisatie en omgeving. Jordy gelooft dat investeren in mensen en organisaties zorgt voor groei en ontwikkeling. Als Birkman-professional is hij inzetbaar voor coaching, teambegeleiding en leiderschapsontwikkeling.
Liefke is een energieke, analytisch sterke senior adviseur die graag aan de slag gaat met uitdagingen op het gebied van strategie, beleid en leiderschap. Heldere communicatie, flexibiliteit, ...interculturele sensitiviteit en hart voor de publieke zaak kenmerken haar als persoon. Liefke houdt van het oplossen van complexe vraagstukken en zet graag haar denkvermogen, creativiteit en (meer)taligheid in om een krachtige visie én resultaten neer te zetten. Door haar promotieonderzoek en ervaring in een (internationaal) politiek-bestuurlijk speelveld met veel verschillende stakeholders, ziet zij snel verbanden tussen verschillende vraagstukken, organisaties en betrokkenen. Opdrachtgevers die op zoek zijn naar een sparring partner of tijdelijke versterking op strategisch niveau zijn bij Liefke aan het juiste adres. Zij houdt van het werken in een dynamische omgeving met een gezonde dosis intellectuele uitdaging. Haar ambitie is een inspirerende, inclusieve leider te zijn met duurzame impact.
Reinier is een ervaren bestuurder en directeur met hart voor de publieke sector. Met een bevoegdheid voor Levensbeschouwing & Ethiek en Maatschappijleer is Reinier in 1986 ...het onderwijs in gestapt. Hij heeft op meerdere locaties in het land diverse functies vervult van docent tot bestuurder en alles wat daartussen ligt. Hij heeft een brede ervaring binnen het mbo, het primaire -, voortgezette – en passend onderwijs. Reinier is mede grondlegger van het “10-14 onderwijs” in Nederland. Daarnaast was hij werkzaam op het snijvlak van arbeidsmarkt en onderwijs en als organisatieadviseur. Reinier ziet het als een eer en verantwoordelijkheid om mede zorg te dragen dat alle kinderen de kans krijgen te leren in vrijheid om nieuwsgierig onderzoekend zichzelf en de samenleving te ontwikkelen.
Vanita is een integere, gedreven en maatschappelijk betrokken professional met focus op talent en het inzetten daarvan. Dit doet zij door te werken vanuit de kwaliteiten én talenten van de mensen om haar heen. ...Op deze manier zet je eenieder in zijn kracht. Als ervaren directeur weet zij immers hoe leraren en leerlingen hierdoor groeien en succes ervaren. Coachen en begeleiden in veranderprocessen behoort tot haar expertise. Overzicht creëren met als doel om gezamenlijk te komen tot resultaten. Een professionele cultuur ontwikkelen door middel van teamontwikkelingstrajecten. Zij is een visionair en heeft haar blik op de toekomst gericht, maar verliest daarbij niet uit het oog wat goed gaat en wat behouden kan en moet blijven. Daarbij houdt zij de focus op de missie en de visie van de onderwijsorganisatie.
Dana is een betrokken, doelgerichte en analytisch sterke adviseur. In haar eerdere werk ontwikkelde zij zich op het gebied van procesbegeleiding, de vertaling van beleid naar de (onderwijs)praktijk, ...en het leggen van waardevolle verbindingen met en in de publieke sector. Haar inzet voor onder andere de VO-raad en in Amsterdam Zuidoost betrof strategisch personeelsbeleid, een lerende cultuur, duurzame inzetbaarheid, werkgeluk, kansengelijkheid en jongerenparticipatie. Dana benadert haar opdrachten met een brede – zowel idealistische als pragmatische – blik, en stelt zich daarbij op als critical friend die mensen en organisaties graag de volgende stap helpt zetten.
Mireille is een ervaren resultaatgerichte en ondernemende leidinggevende en projectmanager in het onderwijs. Haar overtuiging is dat samen met ... het juiste team en effectief leiderschap je door goed onderwijs écht het verschil kan maken. Zij heeft veel ervaring in het hoger- en het politieonderwijs, van kwaliteitszorg tot onderwijsondersteuning en publiek private samenwerkingen. Daarbij is zij toezichthouder in het primair onderwijs. Vanuit haar betrokken en nieuwsgierige houding kan zij op veel vlakken onderwijsorganisaties verder helpen in hun ontwikkeling. Zij is analytisch en doelgericht. Een adviseur die door haar expertise op veel plekken in onderwijsorganisaties van toegevoegde waarde kan zijn.
Farida is een ervaren en toegewijde onderwijsprofessional in het middelbaar beroepsonderwijs. Bevlogen als het gaat om het optimaliseren van onderwijsprocessen, beleidsvorming en kwaliteitsverbetering. ...Zij is sterk gericht op een soepele samenwerking vanuit vertrouwen en verbinding en kijkt graag naar oplossingen en mogelijkheden. Farida heeft een bijzondere affiniteit met de meest kwetsbare doelgroepen binnen het onderwijs, en ze zet zich vol overgave in, uitgerust met haar expertise als gedragsspecialist. Als leidinggevende heeft Farida oog voor individuele groei. Door haar coachende- en situationele leiderschapsstijl behalen we als team prachtige resultaten, en dat voel je in alles wat we samen bereiken.
Joris is een energieke, sportieve, flexibele, betrokken, mens- en inhoudsgerichte onderwijsprofessional. Hij voelt zich thuis in een adviesrol op het gebied van onderzoek, leiderschap en organisatieontwikkeling. ... Joris heeft ruime ervaring opgedaan als leidinggevende en onderzoeker in onder andere het hoger onderwijs. Hij zet zich graag in voor leidinggevende rollen maar heeft ook meerdere veranderprocessen en curriculumvernieuwingen begeleid binnen het HBO-onderwijs.
Wendy is een ervaren en bevlogen leidinggevende, dagvoorzitter en toezichthouder met een maatschappelijk hart. ... Ze is een gepassioneerde pionier die met plezier nieuwe initiatieven omarmt en niet terugdeinst voor complexiteit of weerstand. Vanuit authentiek leiderschap weet zij zaken in beweging te krijgen en het verschil te maken in organisaties. Wendy heeft ruime ervaring met het opzetten en managen van internationale scholen en tijdelijke scholen voor kinderen van vluchtelingen. Hierdoor heeft zij veel kennis over en ervaring met de uitdagingen rond kinderen en jongeren met een migratieachtergrond. Haar ervaring reikt verder dan het onderwijs alleen. Ook op het vlak van duurzaamheid kan Wendy een waardevolle bijdrage leveren. Bijvoorbeeld voor verankering in het curriculum of de verbinding van de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties met strategisch beleid.
Philip heeft ruime ervaring opgedaan als directeur van meerdere scholen binnen een grote onderwijsinstelling.Daarbij heeft hij een groot aantal ... innovatieve samenwerkingstrajecten vormgegeven waardoor de doorstroommogelijkheden binnen de beroepskolom zijn verbeterd. Hiervoor legt hij continu de verbinding met leerlingen, ouders, gemeenten en het bedrijfsleven. Zijn resultaatgerichte aanpak en energieke, prettige wijze van samenwerken, maken hem een gewaardeerde leidinggevende en adviseur. Niet alleen het resultaat maar zeker ook de verbinding met de medewerkers die hieraan bijdragen, kenmerken zijn succesvolle leiderschap.
Als virtual assistant ondersteunt Nathalie Leaders for Solutions bij de dagelijkse werkzaamheden op secretarieel en administratief gebied. ... Zij verzorgt de backoffice zodat ons team alle focus en aandacht heeft op onze klanten en opdrachten. Nathalie is kwaliteitsgericht, dienstverlenend en accuraat. Omdat zij ons ontzorgt kunnen wij onze doelstellingen behalen.
Cindy is een ervaren leidinggevende met een no-nonsens mentaliteit, brede kijk op kansen en een sterk analytisch vermogen.. Ze is een verbindende teamspeler met sterke maatschappelijke betrokkenheid en kan organisaties ondersteunen door plannen, adviezen en kansen om te zetten naar daadwerkelijke doelen, acties en resultaat. Zij voelt zicht thuis in het onderwijs, publieke domein en bedrijfsleven waar het gaat om onderzoek/ innovatie vraagstukken, tijdelijke ondersteuning in de lijn en proces/ project begeleiding. Met haar enthousiasme, out of the box denken en breed (inter)nationale netwerk kan zij beweging op gang brengen, bijdrage leveren aan strategische vraagstukken, professionalisering, onderwijsvernieuwing en interim management.
Sabine is een gedreven, doelgerichte, planmatige en ervaren leidinggevende die graag ad interim- en adviesopdrachten ... vervult in het onderwijs. Ze is sociaal vaardig, een strategisch denker en brengt financiële kennis mee. Hierdoor is zij in staat om dusdanig resultaten te behalen dat deze ook gedragen worden in de organisatie en in de praktijk kunnen worden gebracht. Verder is zij docent bedrijfskundig leiderschap bij NSO-CNA.
Remco is een gedreven, eerlijke, communicatieve en ervaren leidinggevende die graag opdrachten en ...advieswerkzaamheden doet op het gebied van cultuurveranderingen, HR, huisvesting en onderwijsvernieuwing. Remco zet teams en organisaties in een kracht waarbij de verbinding met de strategische koers versterkt wordt.
Als officemanager ondersteunt Romy bij alle administratieve en organisatorische werkzaamheden....Zij ontzorgt de adviseurs en managing partners zodat zij zich primair kunnen richten op onze klanten. Romy heeft, vanwege haar diverse werkgevers in zowel de profit als de non profit sector, van multinational tot kleine aannemer, een hele brede organisatorische blik ontwikkeld. Hierdoor is zij in staat om haar ondersteuning aan te passen aan de organisatiebehoefte.
Judith Steenvoorden
j.steenvoorden@lfors.nl
06 16 47 93 21
Erika Krone
e.krone@lfors.nl
06 11 78 45 79
© Copyright 2018-2022 Leaders for Solutions | KvK 71122125 | BTW NL858587889B01 | IBAN NL34 RABO 0329 2134 66